English site   I   Prijava Facebook Twitter Google+Google+ Youtube InstagramInstagram
  
     

Mover za enoosno prikolico

    <123
Gorazd79
Novinec
Novinec


: 07.Jan.2018
: Dol pri Ljublja
:
: 15
   Gorazd79    15.Apr.2018 21:24
Evo ti ga na, sončna sobota naredi svoje Wink In sem se odločil da zmontiram mover 


Najprej priprava prikolice in prva postavitev moverja, na dekico nisem pozabil LOL

seveda brez pomoči nikoli ne gre gladko

za konec dela pod prikolico še električna napeljava, skupaj do sem je trajalo kakšne dve uri in pol,

nato je najprej sledila montaža elektronike

montaža accu in glavnega stikala


in še končni izdelek znotraj in zunaj



Zadevo sem malo testiral, dela brez problemov, tudi čez 6 cm oviro, namen imam še povezati polnenje accuja z avtomobila. Montaža po navodilih mi je vzela cca 5 ur (počasnega dela).

Lp Gorazd
valter
Novinec
Novinec


: 11.Jun.2013
:
: 9
   valter    16.Apr.2018 19:00
Najlepša hvala za fotografije. Glede teže je res kar velika razlika...bom še malo premislil, kaj bom naredil.
Imam vprašanje oz. prošnjo...na zadnji fotografiji zgleda mover precej nizko...a pride precej nižji od podvozja ali samo tako izgleda....
Če boš imel čas, slikaj prikolico vodoravno s tlemi...hvala.
Wanderer
Novinec
Novinec


: 19.Jan.2017
: Prevalje
:
: 35
   Wanderer    16.Apr.2018 19:53
Gorazd, najprej hvala za trud, da si poslikal in objavil fotografije! Enak postopek mene čaka ta vikend in veseli me, da si lepo splejal in brez problemov, kar tudi meni daje dodatno motivacijo :) Kako pa misliš izpeljati polnjenje preko avtomobila?

PS: Kar se baterij tiče, mislim da je tehnologija že tako napredovala, da kdorkoli kupuje mover danes, bi moral resno razmisliti o alternativi težkemu svincu. Res da so LiFePo baterije nekoliko dražje, ampak razlika v teži je vredna vsakega "penija". 
- There's no place like home
Gorazd79
Novinec
Novinec


: 07.Jan.2018
: Dol pri Ljublja
:
: 15
   Gorazd79    16.Apr.2018 21:45
Valter, mover je točno pet centimetrov pod podvozjem, tam pride povezovalna cev levega in desnega motorja, vseeno bo treba pazit na robnike ;) . Poslikam takoj ko pridem do nje.

Wanderer, na avtu imam 13 pin napeljavo in tudi na PK je že bil kabel 13 pin, le konektor 7 pin. V soboto sem zamenjal tudi konektor na 13 pin, in poglej ga zlomka vse deluje tako kot mora ;) . Na prikolici vzvratne luči, meglenke, bočne luči posebej levo ali desno, v prikolici hladilnik, črpalke za vodo in vsa razsvetljava, samo na avto je treba bit priklopljen. Tako da mislim, da ne bo problem, samo accu moram še povezat na stikalni blok in vmes naredit zaščito proti izpraznenju obeh accu v avtu ali nasprotno, da bi avto uporabil accu prikolice.

Kar se pa tiče teže je pa tako, nočem dvoosne PK ker so vse 2,5m, mi hodimo tudi v toplice ali na trodnevni oddih ....nas je pet in posledično 560 PK širine 2,3m zato ima NDM zelo nizko 1300. Sama teža je pa 1080 kg, namontiral sem klimo z ogrevanjem 50kg, sedaj še mover 40kg še tenda pa cunje pa smo tam Confused. Tako da je tale accu kot naročen, 300€ pa še polnilec za 220v je zraven, tudi ni tako pretirano. Le na mrazu ne sme bit, takrat bo pa doma na toplem.

Drugače pa kar pogumno z montažo, lepo počasi po navodilih in se vse zloži skupaj.

Lp Gorazd

Wanderer
Novinec
Novinec


: 19.Jan.2017
: Prevalje
:
: 35
   Wanderer    22.Apr.2018 14:40
Tako, včeraj sem se še jaz lotil montaže. Mehanični del inštalacije mi je vzel tam slabe 3 ure, elektronika pa potem še dve uri zraven, tako da ene 5 uric je trab računat - počasnega dela. Delal sem sam in ni bilo neke potrebe po še enem paru rok.

Postopek, ki sem ga ubral je bil takšen:
1. Prikolici sem  dvignil zadnje noge, nato s sprednjim kolesom nos dvignil do max višine, ter nato spustil sprednje in zadnje noge do tal, da sem fiksiral prikolico. Z dvigom nosa sem pridobil kar nekaj višine pod prikolico (prikolice nisem zapeljal na dodatne podpornike, kot. recimo Gorazd, s čemer bi pridobil še več višine).

2. Dodatno sem podprl spredni del prikolice s podporniki (zgolj redundančni varnostni dodatek)

3. Pripravil sem si ves material (tudi orodje):
Priprave1

4. Pred os (torej na stran, ki gleda proti kljuki), sem obesil prvi motor, ter narahlo privil z vijaki:
Obesa1Zunaj

Vijakov je na vsaki motorni enoti 5. 2x2 vijaka (krajša) spredaj in zadaj, ki fiksirata enoto na okvir, ter 2x 1 vijak (daljši), ki preprečuje drsenje enote po okviru ob obremenitvi (tega se zategne nazadnje). Krajše vijaka se po navodilih na koncu zategne z 60Nm navora, daljša pa z 40 Nm navora. Potrebuje se torej momentni ključ:


5. Nato sem vstavil stabilizatorsko cev v obešeno motorno enoto, ter ga na srednini podprl z nečim (karkoli), da mi ga je držal v zraku. Nato sem z druge strani drugo motorno enoto "nataknil" na stabilizator ter enako kot prvo motorno enoto, to narahlo privil na okvir. Pri tem mi je bil na poti električni kabel, ki potuje po okvirju (samo po eni strani), in je na okvir pritrjen s sponko. Odstranil sem to sponko, ter privzdignil kabel, da sem lahko motorno enoto fiksiral na okvir, pod kabel, kabel pa speljal čez motorno enoto:






Preden se vstavi stabilizatorska cev, predlagam, da se zariše tri četre in sicer sredinsko, ter levo in desno, pri čemer naj bosta leva in desna narisani 30 cm od roba cevi. 30 cm je namreč dolžina stabilizatorske cevi, ki mora v vsako motorno enoto. Črte so zato v veliko pomoč. Sredinska črta pa zato, da nanjo navijemo "uhelj", ki drži sinhron, ki povezuje obračalni vijak leve in desne motorne enote:




6. nato sem v uhelj vstavil teleskopsko sinhrono cev ter jo na vsaki strani privil na obračalni vijak motorne enote:




7. Nato je sledila montaža električne napeljave. Kable sem na dno privil s plastičnimi sponkami, tako da sem z obeh strani kable najprej potegnil do sredine, nato pa jih na sredini združil v eno cev ter to nato potegnil do zračnika v bližini, kjer sem imel namen montirati sprejemno enoto in baterijo (to je bilo v mojem primeru pod posteljo):





8. Ko sem imel vse kable na mestu, je sledila montaža sprejemne enote ter baterije. Postopka žal nisem poslikal, končni rezultat pa je izgledal takole:


9. Nato sem vstavil baterije v daljinca, vklopil baterijo ter nato še sprejemno enoto preko daljinca in z odvito enoto najprej probal, če deluje. Ko sem preveril pravilnost delovanja, sem vse vijake zategnil z moment ključem s silo kot predpisana v navodilih. Nato je sledil test, veselje in pivo :)

Posnel sem tudi kako mover deluje, vendart samo naprej in nazaj, ker sem bil omejen s prostorom. Ko odparkiram prikolico, bom posnel daljši film in ga pošljem.

Pod črto: Najtežje delo je bila inštalacija mehanskih delov, ker je pod prikolico kar malo utesnjen občutek. Ena blazina, svetilka in vso orodje pri roki pri tem zelo pomaga.

Kakšnih večjih presenečenj ali nejasnosti med montažo ni bilo. Res je simpl.

Upam, da bo ta post komu koristil. 


avtokampi.si - 22.Apr.2018 22:23
- There's no place like home
Wanderer
Novinec
Novinec


: 19.Jan.2017
: Prevalje
:
: 35
   Wanderer    04.Jun.2018 22:30
Evo, da delim še izkušnje z Reich MPP (Mobility Power Pack) oz. LiFePo baterijo, ki tehta zgolj okoli 2,5 kg:

START: Baterija je bila napolnjena na 100%
PREMIKI: 
    - Doma iz parkirišča do kljuke avta, cca 3 minute manevriranja na ravnini, asfalt
    - Na morju parkiranje na začasno parcelo, cca 3 minute manevriranja na ravnini, trava, robniki in makadam
    - Čez nekaj ur daljši premik na dokončno parcelo, cca 40 metrov vstran, konstantno po hribu rahlo navzgor, cca 5 minut neprekinjene vožnje, makdam, robniki in asfalt
    - Fino pozicioniranje na končni parceli, cca 3 minute, trava in neravnine
END: Po cca 15 minut manevriranja baterija po indikatorju polna še na okoli 50%, ter povsem hladna (brez pregrevanja)

Na podlagi tega sklepam, da lahko baterija vzdrži okoli 30 minut manevriranja na različnih podlagah in tudi naklonih, pri teži 1800 kg. Težav pri premagovanju neravnin, hriba in robnikov ni bilo. Skratka thumbs up za to tehnologijo lahkih baterij! Sem zelo pozitivno presenčen in seveda zadovoljen. Priporočam! Skeptičnost je odveč.
- There's no place like home
Statler
Zanesljiv
Zanesljiv


: 24.Feb.2011
: na balkonu
:
: 118
   Statler    02.Jul.2018 11:20
ekipa sa foruma UKH već godinama uzima sa obelinka mover hypercamp...

https://www.obelink.eu/mover-prestige.html?sqr=mover&

košta 649 eura trenutno...

pa sam ga tako i ja uzeo proljetos....  namontiran u jedno prijepodne na dvorištu... odlično radi... evo sada testiran u umagu na nagibu, vadi prikolicu i iz rupe dubine gume...


avtokampi.si - 03.Jul.2018 09:32
forum.camping-croatia.com
valter
Novinec
Novinec


: 11.Jun.2013
:
: 9
   valter    02.Jul.2018 19:54
Zelo zanimivo....všeč mi je tudi zato, ker ga lahko montiraš pred ali za osovino.

Hvala za informacijo in povezavo do foruma UKH.
Statler
Zanesljiv
Zanesljiv


: 24.Feb.2011
: na balkonu
:
: 118
   Statler    03.Jul.2018 06:53
je... može se montirati i ispred i iza osovine.... osobno zbog rasporeda težine sam htio iza, ali imam Adria Adivu 462 koja ima serijski ugrađenu Omnistor stepenicu i zbog nje mover nije mogao doći iza osovine.... kolega koji je kupio isti mover za svoju novu Burstner Premio 395 prikolicu iza osovine ima cijevi za grijanje i ispust vode i nešto slično - isto nije mogao staviti iza osovine, a dok je na Knaus Holiday 395 (2008.) koju je prije imao mogao namontirati mover iza osovine... napomenut ću da mu je i novi i stari mover upravo taj s obelinka...
forum.camping-croatia.com
valter
Novinec
Novinec


: 11.Jun.2013
:
: 9
   valter    03.Jul.2018 08:10
Super...hvala za informacije... imam Hobby 470 Excellent in je pred osovino zelo nizka...zato bi montiral zadaj...se lepo vidi na sliki spodaj..



Bom pa še pregledal, če je kakšna instalacija spodaj.

valter - 03.Jul.2018 08:11
Statler
Zanesljiv
Zanesljiv


: 24.Feb.2011
: na balkonu
:
: 118
   Statler    03.Jul.2018 08:59
valter, evo o čemu pričam...

mover iza osovine na knausu...



mover kod mene naprijed... i razlog zašto nije mogao ići iza osovine...



inače ovako moveri dođu spakovani iz obelinka... ovdje su dva komada - od kolege i moj.... od narudžbe do moje garaže u 3-4 dana su stigli


forum.camping-croatia.com
Gorazd79
Novinec
Novinec


: 07.Jan.2018
: Dol pri Ljublja
:
: 15
   Gorazd79    06.Jul.2018 18:16
Evo pa še ena fotka v zvezi z višino moverja.

Drugače sem pa zelo zadovoljen (no smo), oči in mami gledata kako otroci parkirajo PK.
Jaz sem ga hotel montirat pred kolesa, ker se vozimo tudi pozimi in tako je manj izpostavljen vodi, pesku in soli.

Lp Gorazd


Gorazd79 - 06.Jul.2018 18:20
Juri
Novinec
Novinec


: 17.Avg.2018
: Kranj
:
: 2
   Juri    17.Avg.2018 13:34
Pozdravljeni vsi skupaj!

tudi sam se zanimam za montažo moverja. Zanima me, ali se za novejša alko podvozja vedno potrebuje dodatne adapterje? Kako je s polnjenjem Litijevih baterij? Na 220 v mi je jasno kaj pa riklop na alternator avtomobila? Verjetno je potreben dodaten polnilec? Ali te baterije uporabljate v prikolici tudi za ostale naprave (npr. razvetljavo, kratkočasno hladilnik itd.) kako ste izvedli priklop na napeljavo prikolice?

LP
Wanderer
Novinec
Novinec


: 19.Jan.2017
: Prevalje
:
: 35
   Wanderer    21.Avg.2018 21:57
Jaz na napeljavo prikolice nisem vezal nič. Baterijo imamo samo za Mover, ker (vsaj LiFePO) baterija je mišljena za kratkočasne velike tokove in ne za majhna, dolga in počasna praznjenja. Je pač namenska.

Kar se tiče polnjenja preko alternatorja, meni vtičnice v prikolici delujejo normalno, kadar je priklopljena na avto in je avto prižgan. To pomeni, če bi baterijo enostavno vklopil v eno izmed vtičnic v prikolici, bi se med vožnjo polnilna.


Wanderer - 21.Avg.2018 21:59
- There's no place like home
Juri
Novinec
Novinec


: 17.Avg.2018
: Kranj
:
: 2
   Juri    22.Avg.2018 07:20
Zakaj pa bi bilo lahko počasno praznenje za te baterije problematično?
Zaledil sem precej ugoden baterijski komplet, ki ima vso elektroniko že vgrajeno, torej polnjenje preko 220v, priklop na alternator oz. sončne celice, izhod za mover in izhod male porabnike (domestic) za uporabo drugih naprav v prikolici/avtodomu:

link

Bi bil tak pack OK?
Wanderer
Novinec
Novinec


: 19.Jan.2017
: Prevalje
:
: 35
   Wanderer    22.Avg.2018 22:49
Sej ne vem, če je ravno problematično. Zgolj zaradi kemije, sestava teh baterij je namreč namensko takšna, da se jih lahko koristi za porabnike, ki potrebujejo ogromno moči, kot npr. električna vozila in kolesa, baterijska orodja, moverji :), itd... Ne vem kako se "počuti" ta baterija, če jo počasi cuza en polnilc za iPad-a :) Glede na to, da oglašujejo domestic rabo, potem bo že šlo menda.

Jaz sem navdušen nad njimi - lahke in močne. Imamo pa mi Reichov MPP dugače, ampak se gre za isto tehnologijo celic.
- There's no place like home
halozan
Novinec
Novinec


: 15.Avg.2012
:
: 39
   halozan    23.Avg.2018 08:22

Kako pa imate priklopljene baterije. Jaz nameravam preko Obelinka nabavit mover in 40Ah Akumulator s polnilcem. 
Zanima me, ali imate polnilec vedno priklopljen na 220V da polni baterijo (npr. ko ste 14 dni na morju) ali imate vgrajeno dodatno stikalo?
Mover bom montiral na Adrio Adora l.2007 z ALKO podvozjem, pa me zanima, če so potrebne kakšne dodatne plošče, ki bi se naj uporabljale na podvozjih cca. 2010 naprej?

Še povezava do moverja in akumulatorja:

    <123


Forum Software by Web Wiz Forums® version 9.70
Copyright ©2001-2011 Web Wiz